ustaz...gay...

panduan dan pedoman untuk semua

ustaz...gay...

Postby anginbayu » Thu May 14, 2009 9:06 am

salam...
ada terbaca dalam majalah baru baru ni cerita pengalaman seorang lelaki yang masuk sekolah maahad ke satu maahad nak jadi tahfiz tapi akhirnya dah jalani hidup mcm gay sebab di liwat oleh ustaz dan senior tempat dia belajar tu....

ada tak yang terbaca citer yang sama? apa komen korang? betul ker banyak ustaz ustaz kita tu banyak yang bertopeng?
anginbayu
Ahli Junior
 
Posts: 163
Joined: Thu Oct 12, 2006 11:30 am

Postby dragon_putra » Thu May 14, 2009 9:22 am

owh.....rosak akhlak lah tue

kalau nak kira bertopeng ne bukan setakat ustaz saja, selagi nama manusia selagi itu manusia itu sentiasa dipujuk rayu oleh iblis laknat untuk memosongkan akidah dan akhlak manusia....
dragon_putra
Ahli Junior
 
Posts: 1271
Joined: Fri Apr 28, 2006 2:53 pm
Location: Putrajaya,Paka,Besut

Postby babycute_nye » Thu May 14, 2009 9:31 am

takut sungguh baca2 citer cam ni.. sapa pun x leh pecaya zaman ni... yang elok pun esok2 jadi tak elok..
NonieLUVAllah4EVER
babycute_nye
Ahli Junior
 
Posts: 2656
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:13 am
Location: KuaLaLumpuR

Postby debym » Fri May 15, 2009 9:04 am

Assalamualaikum, :) :) :)

Sebelum ini dalam forum KMC kita pernah dikejutkan dengan artikel yg menyatakan Islam recognise amalan gay. MasyaAllah.

Amalan gay sudah lama wujud, dan merupakan salah satu nafsu manusia yg tidak normal dan bukan sekadar menyalahi agama atau nilai2 moral malah bertentangan dengan fitrah manusia itu sendiri. Tidak dapat dinafikan nafsu sebegini mmg wujud dalam sesetengah diri manusia. Bila ia berkaitan dengan nafsu, sudah semestinya kita tahu ia bukan suatu perkara yg mudah untuk ditangani. Ini kerana nafsu tidak boleh dibuang, tetapi melalui agama ia boleh dikawal dan disalurkan kepada perkara yg berfaedah.

Tetapi adakah nafsu gay boleh dibuang? atau dikawal dan disalurkan? Semua sedia maklum, bahawa melalui perkahwinan nafsu dapat dikawal, Namun yg sedihnya walaupun seorang itu sudah berkahwin, cara hidup gay tetap diteruskan. Malah ada dari mereka menggunakan perkahwinan semata2 untuk mengaburi mata keluarga masing2 dan org lain.
(bila fikir2 semula, kesian lak para isteri dan anak2 :( )

Selain dari perkahwinan, Islam juga menggalakkan kita berpuasa untuk melemahkan nafsu syahwat. Namun amalan berpuasa akan berkesan pada org yg benar2 beriman dan berdisplin yg berazam untuk menghindarkan diri dari maksiat dan zina dengan niat demi mencari keredhaan ALLAH. Jika berpuasa bukan kerana ALLAH, rasanya program puasa itu tidak akan dapat dijalankan dengan sempurna, dan jika berpuasa sampai habis pun, hasilnya tidaklah berkesan.

Pendek kata, satu usaha yg menyeluruh dan bersungguh2 perlu dilakukan untuk menangani masalah ini. Wallahulalam.

Harap ada forumer di sini yg dapat memberikan nasihat atau langkah2 khusus kpd para 'gay' untuk berjihad melawan nafsunya yg kita maklum nafsu yg buruk dan dilaknati ALLAH, sehingga kaum Lut dimusnahkan terus dari muka bumi ini. Wallahualam.
debym
Ahli Junior
 
Posts: 737
Joined: Tue Apr 01, 2008 9:19 am
Location: taiping

Postby MRSK » Sat May 16, 2009 4:53 pm

potong burung smpai abis.... :twisted: hahahahaa
"Bertuah jadi manusia"
MRSK
Ahli Junior
 
Posts: 55
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:00 pm
Location: Mesej : 88000

Postby anakjowo » Sun May 17, 2009 10:50 am

MRSK
kalau pompuan plak?
apa yang nak dipotong :twisted:

semoga musibah ini tidak melanda generasi keturunan kita hendaknya ... amiiiin :?
siapakah aku?
anakjowo
Ahli Veteran
 
Posts: 12312
Joined: Sun Oct 15, 2006 11:01 am
Location: atas bumi laaa

Postby pasu » Mon May 18, 2009 10:54 am

anakjowo wrote:MRSK
kalau pompuan plak?
apa yang nak dipotong :twisted:

semoga musibah ini tidak melanda generasi keturunan kita hendaknya ... amiiiin :?


kalau pompuan, bukan gay..
tapi.. lesbian..
Paklong
pasu
Tukang Urut kg Dusun
Tukang Urut kg Dusun
 
Posts: 8421
Joined: Tue May 02, 2006 11:03 am
Location: mana lagi.. KMC ler..

Postby azlalchedin » Mon May 18, 2009 3:35 pm

salam


aku melihat artikel ni lebih kepada nak merosakkan islam dari dalam ....

saper la tangan durjana tu ya ..... ?
Maafkan aku andai tersilap kata ........
Yang baik tu dari ALlah .. yang buruk tu silap aku ..
kerana hanya ALlah yg berkuasa ...
aku sebagai mahkluk .....takder mender ......
azlalchedin
Ahli Senior
 
Posts: 4037
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:41 am
Location: ipoh

Re: ustaz...gay...

Postby moshi » Mon May 18, 2009 11:27 pm

anginbayu wrote:salam...
ada terbaca dalam majalah baru baru ni cerita pengalaman seorang lelaki yang masuk sekolah maahad ke satu maahad nak jadi tahfiz tapi akhirnya dah jalani hidup mcm gay sebab di liwat oleh ustaz dan senior tempat dia belajar tu....

ada tak yang terbaca citer yang sama? apa komen korang? betul ker banyak ustaz ustaz kita tu banyak yang bertopeng?


"...seorang lelaki yang masuk sekolah maahad ke satu maahad..."

Berapakah umur 'budak' ni ?
Siapakah yang hantar sipolan ini masuk dari satu maahad ke satu maahad ?

Seharusnya ada bapa @ wali yang bertanggungjawab keatasnya,

NOTA:
memang pernah dengar kisah burok sebegini, kesihan si Ustadz dan pelajar itu !!!

namun;
ada juga terdapat bedza antara satu-satu kes dengan kes yang lain,
MISALNYA:
terdapat pula kes 'budak lelaki' yang suka keluar masuk Maahad baru,
ini disebabkan... ada khabar 'budak yang memang rusak akhlak' biasa melakukan kerja berlakun hendak jadi 'tahfidz' sedang kerjanya adalah pembawa fitnah berkaitan Maahad dan Islam.


renungan:
apabila di 'Maahad' yang fokus kearah pendidikan Islam yang benar pun berlaku keburokan sedemikian;
APAKAH SYAITAN takut memperdaya di sekolah-sekolah atau asrama-asrama yang memang jelas belajar misrip kearah pro anti-Islam ?

ASTAGHFIRULLAH AL ADZIM. WA.
"TAAT ALLAH CARA NABI MUHAMMAD SAW"
moshi
Ahli Junior
 
Posts: 1567
Joined: Mon Feb 13, 2006 4:10 pm
Location: Malaysia

Re: ustaz...gay...

Postby dragon_putra » Tue May 19, 2009 8:19 am

anginbayu wrote:salam...
ada terbaca dalam majalah baru baru ni cerita pengalaman seorang lelaki yang masuk sekolah maahad ke satu maahad nak jadi tahfiz tapi akhirnya dah jalani hidup mcm gay sebab di liwat oleh ustaz dan senior tempat dia belajar tu....

ada tak yang terbaca citer yang sama? apa komen korang? betul ker banyak ustaz ustaz kita tu banyak yang bertopeng?


kerana taufik dan hidayah Allah bukan terletak pada maahad atau sekolah
dragon_putra
Ahli Junior
 
Posts: 1271
Joined: Fri Apr 28, 2006 2:53 pm
Location: Putrajaya,Paka,Besut

Postby debym » Tue May 19, 2009 10:18 am

moshi wrote:APAKAH SYAITAN takut memperdaya di sekolah-sekolah atau asrama-asrama yang memang jelas belajar misrip kearah pro anti-Islam ?
ASTAGHFIRULLAH AL ADZIM. WA.


Assalamualaikum, :) :) :)

Entahlah gerak hati kecil saya menyatakan, perkara ini tidak seperti yg dikatakan oleh media tersebut. Saya lebih merasakan, individu yg terlibat bukan guru tahfiz yg sebenar. Kerana saya percaya Quran hanya berada di dalam hati yg bersih. Tahfiz adalah gelaran yg diberi kpd org yg menghafal Quran sepenuhnya, tidak gugur atau tertinggal satu ayat Quran pun hatta satu kalimah atau huruf. Jika ada sedikit unsur maksiat malah bersyubahah sekali pun, ia akan menjejaskan hafazannya. Terlupa hafaz Quran bagi org biasa spt saya, mungkin biasa jer..( hafaz pun 2 surah jer) tetapi pada gologan tahfiz, mereka akan berasa sangat sedih sekali, kekadang2 sampai mereka menangis teresak2. Bayangkan usaha untuk menghafaz Quran biasanya mengambil masa 2 tahun hilang sekelip mata sahaja. Tidak hairanlah kenapa sesetengah sekolah tahfiz dan pelajarnya sangat menjaga pemakanan dan perlakuan mereka.

Saya rasa org tersebut, bukan guru tahfiz, hanya seorang guru yg mengajar subjek sampingan selain dari Tahfiz Quran. Entahla...itu hanya pendapat saya. Wallahualam.

p/s inilah dikatakan, kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Saya meragui apakah tujuan sebenar penulis berita tersebut, nak sedarkan org atau meraih keuntungan semata2. Wallahualam.
debym
Ahli Junior
 
Posts: 737
Joined: Tue Apr 01, 2008 9:19 am
Location: taiping

Postby renjer_hutan » Wed May 20, 2009 10:11 pm

Allah maha mengetahui.........
'tiada siapa yg boleh mengatakan kita lemah tanpa persetujuan dari kita
renjer_hutan
Ahli Junior
 
Posts: 515
Joined: Thu Feb 01, 2007 2:00 am
Location: johor bahru

Re: ustaz...gay...

Postby NAR » Tue May 26, 2009 4:32 pm

Setan tak akan habis dengan keje dia untuk menyesatkan Umat Islam........

kawe sendiri pon pernah kena raba oleh Imam Masjid di salah sebuah Masjid di India waktu lepas solat subuh.... Lokasinya adalah di salah sebuah Perkampungan yang Terkenal dengan tempat lahirnya ramai Ilmuan Islam...... Wallahulam...........
NAR
Ahli Veteran
 
Posts: 10224
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:15 pm
Location: kejap sana, kejap sini, kejap sinun

Re: ustaz...gay...

Postby AZRIKAHARUDDIN » Fri May 29, 2009 10:04 am

salam semua
apakah yg kita hendak hairankan dengan peristiwa seperti ni
sedangkan ada kisah seorg wali yg murtad gara2 hasutan iblis
sama2 kita jaga diri
tambah ilmu dan amal
AZRIKAHARUDDIN
Ahli Baru
 
Posts: 2
Joined: Fri May 29, 2009 9:50 am

Re: ustaz...gay...

Postby pn_wan » Fri May 29, 2009 4:29 pm

semoga org-org yg terbabit diberikan hidayah dan petunjuk dari Allah..... :cry: :cry:
pn_wan
Ahli Junior
 
Posts: 257
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:17 am

Re: ustaz...gay...

Postby ruhani » Thu Jul 23, 2009 8:43 am

NAR wrote:Setan tak akan habis dengan keje dia untuk menyesatkan Umat Islam........

kawe sendiri pon pernah kena raba oleh Imam Masjid di salah sebuah Masjid di India waktu lepas solat subuh.... Lokasinya adalah di salah sebuah Perkampungan yang Terkenal dengan tempat lahirnya ramai Ilmuan Islam...... Wallahulam...........


jangan lah selalu salahkan setan.....yg jahat tu nafsu...cuba fikir kenapa kalau kita baca ayat2 Al Quran setan akan pergi?kerana setan juga takut pada kalimah Allah.....sebab tu dia pergi...yg sebenar nya kalau nak tau itu iblis di masa penciptaan nabi Adam...iblis diri ..terletak di hawa...nafsu..jadi kenyataan nya...jangan lah benci iblis kerana itu memenatkan..."jadikan lah iblis itu kawan supaya dia tundok sujud kpd Adam didalam DIA."fikir2kan dan fahamkan.
ruhani
Ahli Junior
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 12, 2009 8:06 am

Re: ustaz...gay...

Postby NAR » Thu Jul 23, 2009 7:03 pm

ruhani wrote:
NAR wrote:Setan tak akan habis dengan keje dia untuk menyesatkan Umat Islam........

kawe sendiri pon pernah kena raba oleh Imam Masjid di salah sebuah Masjid di India waktu lepas solat subuh.... Lokasinya adalah di salah sebuah Perkampungan yang Terkenal dengan tempat lahirnya ramai Ilmuan Islam...... Wallahulam...........


jangan lah selalu salahkan setan.....yg jahat tu nafsu...cuba fikir kenapa kalau kita baca ayat2 Al Quran setan akan pergi?kerana setan juga takut pada kalimah Allah.....sebab tu dia pergi...yg sebenar nya kalau nak tau itu iblis di masa penciptaan nabi Adam...iblis diri ..terletak di hawa...nafsu..jadi kenyataan nya...jangan lah benci iblis kerana itu memenatkan..."jadikan lah iblis itu kawan supaya dia tundok sujud kpd Adam didalam DIA."fikir2kan dan fahamkan.

kalau lah semua org mudah faham dan mudah fikir... dan juga semua fikiran dan fahaman semua manusia itu sempurna... Selamatlah dunia....

.. easy said than done......
rasanya kalau dok rumah sensorang atau pon dalam gelap sorang kat tingkat atas rumah tu pon takut gak 'hantu' tapi boleh nak cakap jangan nak salahkan setan....

Allah dah jadikan manusia ada nafsu, nafsu untuk bercakap apa yg rasanya betul dan hebat, sedangkan hanya kata-kata....

Allah jadikan syurga dan neraka bersebab....

Meh laa sama-sama kita muhasabahkan diri....
sebab tak ada manusia perfect.. 'easy said than done'

Astgahfirullahadzim.....
NAR
Ahli Veteran
 
Posts: 10224
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:15 pm
Location: kejap sana, kejap sini, kejap sinun

Re: ustaz...gay...

Postby batukayu » Thu Jul 23, 2009 8:22 pm

apa kata "kita" cari SETAN sebenar, dan "kita" pakat belasah "setan" tu...
BERANI?

jom "cari" SETAN seBENAR.....
mari kita REJAM SETAN itu....

p/s:

TUHAN dah bagitau, yang SETAN ni MUSUH kamu yang paling NYATA...
cuma nak NYATA kan dengan perkataan ni lah yang jadi macam "ustaz" tu...
tu "ustaz" SETAN la tu... SETAN sebenar... kalau dekat YAMAN, 4 peluru je nak hantar ustaz tu ke NERAKA...

damn.. damn... damn.. damn.... 'ala tul NERAKA...
batukayu
Ahli Junior
 
Posts: 637
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:09 pm

Re: ustaz...gay...

Postby ruhani » Thu Jul 23, 2009 9:17 pm

batukayu wrote:apa kata "kita" cari SETAN sebenar, dan "kita" pakat belasah "setan" tu...
BERANI?

jom "cari" SETAN seBENAR.....
mari kita REJAM SETAN itu....

p/s:

TUHAN dah bagitau, yang SETAN ni MUSUH kamu yang paling NYATA...
cuma nak NYATA kan dengan perkataan ni lah yang jadi macam "ustaz" tu...
tu "ustaz" SETAN la tu... SETAN sebenar... kalau dekat YAMAN, 4 peluru je nak hantar ustaz tu ke NERAKA...

damn.. damn... damn.. damn.... 'ala tul NERAKA...


tak baik nk kutok2 ustaz,apa yg hendak saya tekankan di sini cuma satu perkara yg wajib kita sentiasa sedar..dalam maksiat ada ilmu dan dalam ibadah pon ada ilmu..dalam ilmu ada asma',af'al,sifat dan zdat DIA..
jadik senantiasa lah kita melihat Allah dahulu baru kita nampak siapa yg berkuasa sebenar nya...orang2 syariat melihat iblis dan syaitan yg berkuasa menyesatkan manusia,orang2 hakikat pulak melihat Allah yg berkuasa..tiada yg nyata di dunia ini melainkan Allah dan Nabi SAW itu utusan Allah.ustaz ke orang2 bukan islam ke ..yg buat jenayah ke akan Allah pancing dgn cara DIA sendiri,cuma sedar atau tk itu yg penting....selagi hidop ni cari lah mengenal Tuhan dan carik lah jalan mengenal nya..saya rasa hasin tu betul2 nak bimbing ahli2 kat sini berbincang jadik cuba lah tumpukan perhatian yg serius pada nya...t/kaseh.
ruhani
Ahli Junior
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 12, 2009 8:06 am

Re: ustaz...gay...

Postby batukayu » Thu Jul 23, 2009 10:10 pm

nak cerita hal ILMU kena duduk dengan ILMU laa...
mana ada jalan nak sembang ILMU tetapi duduk dalam NAFSU...
ruhani lain laa...
sebab dia bukan sinobari... dan dia pun bukan jasmani...
RUH ani...
jangan hang nak buat memain batu...
ini bukan sebarang2 nama ni kayu oi...

nama2 PILIHAN.....

perghhh...

p/s:

REJAM kan SETAN itu.. ndak2 pulak setan2 yang ALIM itu...
kasi MATI sekelian SETAN2 itu...
sesungguh nya SETAN itu MUSUH kamu yang NYATA...
tak nampak lagi ke duhai batu2 dan kayu2 sekelian?

(kisah ni hanya sekadar fiksyen batu aje... jangan terpengaruh... kerana terdapat unsur2 18SX.. harap maklum)

hasin? siapa hasin tu ruhani? TU AN majestrit ka?

:roll:
batukayu
Ahli Junior
 
Posts: 637
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:09 pm

Re: ustaz...gay...

Postby ruhani » Fri Jul 24, 2009 1:07 am

batukayu wrote:nak cerita hal ILMU kena duduk dengan ILMU laa...
mana ada jalan nak sembang ILMU tetapi duduk dalam NAFSU...
ruhani lain laa...
sebab dia bukan sinobari... dan dia pun bukan jasmani...
RUH ani...
jangan hang nak buat memain batu...
ini bukan sebarang2 nama ni kayu oi...

nama2 PILIHAN.....

perghhh...

p/s:

REJAM kan SETAN itu.. ndak2 pulak setan2 yang ALIM itu...
kasi MATI sekelian SETAN2 itu...
sesungguh nya SETAN itu MUSUH kamu yang NYATA...
tak nampak lagi ke duhai batu2 dan kayu2 sekelian?

(kisah ni hanya sekadar fiksyen batu aje... jangan terpengaruh... kerana terdapat unsur2 18SX.. harap maklum)

hasin? siapa hasin tu ruhani? TU AN majestrit ka?

:roll:


hasin tu tuan rumah lah batukayu...saya cuma cadangkan saja...saya pon tk kenal siapa tu hasin..yg saya lihat dia tu sorang yg tak patah smangat.saya pon baru kat sini,jadi cuma nak tumpang lalu saje.setan alim ke?setan di tugaskan menggoda anak Adam.yg tergoda nafsu nya...jadi yg di hukom diri yg bernafsu atau setan?pada pendapat saya setan atau iblis tu tak wujud...cuma godaan nya saje,tapi kalu kita rasa gerun..takut..tu sipa yg merasakan?setan atau Allah?
ruhani
Ahli Junior
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 12, 2009 8:06 am

Re:

Postby moshi » Fri Jul 24, 2009 3:11 am

debym wrote:
moshi wrote:APAKAH SYAITAN takut memperdaya di sekolah-sekolah atau asrama-asrama yang memang jelas belajar misrip kearah pro anti-Islam ?
ASTAGHFIRULLAH AL ADZIM. WA.


Assalamualaikum, :) :) :)

Entahlah gerak hati kecil saya menyatakan, perkara ini tidak seperti yg dikatakan oleh media tersebut. Saya lebih merasakan, individu yg terlibat bukan guru tahfiz yg sebenar. Kerana saya percaya Quran hanya berada di dalam hati yg bersih. Tahfiz adalah gelaran yg diberi kpd org yg menghafal Quran sepenuhnya, tidak gugur atau tertinggal satu ayat Quran pun hatta satu kalimah atau huruf. Jika ada sedikit unsur maksiat malah bersyubahah sekali pun, ia akan menjejaskan hafazannya. Terlupa hafaz Quran bagi org biasa spt saya, mungkin biasa jer..( hafaz pun 2 surah jer) tetapi pada gologan tahfiz, mereka akan berasa sangat sedih sekali, kekadang2 sampai mereka menangis teresak2. Bayangkan usaha untuk menghafaz Quran biasanya mengambil masa 2 tahun hilang sekelip mata sahaja. Tidak hairanlah kenapa sesetengah sekolah tahfiz dan pelajarnya sangat menjaga pemakanan dan perlakuan mereka.

Saya rasa org tersebut, bukan guru tahfiz, hanya seorang guru yg mengajar subjek sampingan selain dari Tahfiz Quran. Entahla...itu hanya pendapat saya. Wallahualam.

p/s inilah dikatakan, kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Saya meragui apakah tujuan sebenar penulis berita tersebut, nak sedarkan org atau meraih keuntungan semata2. Wallahualam.

Seupalah keadaannya;
Apabila berlaku kes burok, misalnya kes-kes di 'menara gading', kurang beraninya para wartawan atau sesiapa yang buat kerja ala wartawan tentang 'pensyarah atau sesama pelajar' di Pengajian Tinggi yang terkenal atau tidak terkenal, kalau buka pun sekadar gitu-gitu. demikian juga hal-hal yang meletup dimana-mana 'tempat maksiat' yang bukan sekadar melanggar budaya Timur, bahkan melanggar syariat agama !!!
Banyak dah contoh, macammana pemimpin dan masyarakat yang menyukai 'plan' jahiliyyah melindungi antara satu sama lain,
dan disebabkan ianya adalah majoriti yang bernama dan berkedudukan maka kuranglah wartawan dan ejen wartawan 'highlight',
sebaliknya; kalau ada kes 'orang yang dikalangan pengamal agama', tentulah menjadi topik berhari-berminggu-minggu diwar-warkan.
itulah kebiasaannya.

MASIH TAK PERCAYA !!!
'orang yang memberi makan dan makan sendiri riba yang haram',
lebih berat siksanya dan lebih 'HEBAT jahat' seumpama BERZINA DENGAN IBU SENDIRI ( Jika lelaki ) atau BERZINA DENGAN BAPAK SENDIRI ( Jika wanita ),
berapa ramai menteri, orang bernama, orang hartawam, 'koperat, dan HARUS hampir lebih 70% keturunan Islam dengan sengaja mengamalkan sama ada sengaja kerana takut jadi miskin atau tidak dipandang tinggi oleh orang yang sama-sama jadi musuh Allah SWT dan RasulNya SAW.
... Bayangkan jika: pelabur ASB - ASN aktif !!! dikalangan keturunan Islam Melayu, berjumlah ao jutaAN orang, maka begitulah akibatnya, jutaan orang menghadapi SAKIT JIWANYA,
dan menjadi musuh LAGI DIPERANGI ALLAH SWT DAN RASULNYA SAW.
MAKA PARA WARTAWAN DAN EJENNYA hanya mengambil satu atau dua kes 'si gay' yang juga rusak jiwanya yang mungkin anak-anak mereka tadi menyeludup di 'maahad' lalu ianya jadi isu yang secara langsung atau tidak langsung untuk mngajak manusia 'memandang burok terhadap 'maahad' atau sekolah agama !!!
Sedangkan 'kejahantan' berjuta-juta umat keturunan Islam lain yang sengaja bagai zina dengan makbapak sendiri atas anjuran yang berkuasa atasnya,
nak sebut pun gigil !!!
lagi satu contoh ;
Siapa berani untuk mengatakan ... mereka yang kerja dengan Perbankan pengamal Riba yang haram dari keturunan Islam TIDAK LAYAK JADI 'WALI' dikalangan orang Mukmin, tak layak jadi menantu, tak layak untuk dipercayai kerana mereka adalah musuh Allah SWT ?
apa lagi hendakdijadikan pemimpin yang berkuasa ???
8)
... simpan sahaja dalam ... celah-celah ... kesakitan jiwanya !!!

Harus gay yang masuk itu pun memenag tidak sedar bahawa ... ia adalah dalam menjalankan tugas atas arahan syaitan jin dan syaitan manusia,
kerana, siapakah yang memusuhi 'pendiidikan agama Islam, lagi-lagi yang menuju untuk jadi Muhafidz ???
tentulah mereka itu, dari kalangan berkenaan,
kejayaan mereka berbuat onar memang dtitunggu-tunggu oleh para 'wartawan bernama atau tidak bernama dan juga dikalangan ejen-ejen yang tidak bergajipun ikut serta'.

ASTAGHFIRULLAH AL ADZIM.

NOTA:
Kekadang Allah SWT mengisyaratkan awal-awal, atau kekadang dilewatkan !!!
namun terserah kepada mereka yang mendengar, membaca atau melihat bagaimana syaitan jin atau syaitan manusia masuk !!!.
ia adalah sebagai ujian atau kifarah, sama seperti 'gay' yang masuk maahad tadi. Setengah 'maahad' yang Allah SWT dilindungi atau dapat mengesan dan menghusir anasir syaitan itu, disebabkan memang maahad itu 'menepati As Sunnah' dalam berbagai sudut petadbiran dan pembelajarannya, namun memang harus pula dikalangan 'maahad' yang sekadar bernama maahad Islam, sedangkan cara ianya diwujudkan atau ditadbir bukan sahaja atas kepentingan bukan redha Allah SWT bahkan meang mereka mewujudkan maahad atas kepentingan selain dari redha Allah SWT, maka antara kifarahnya ialah dapat diterobosi anasir atau senagaja mengimport anasir jahat itu !!!
macam juga wartawan yang masuk jadi pekerja 'akhbar',
dan juga tidak kecuali forumer masuk laman forum !!!
:)

cuba amati ayat andaian UFO dibawah; sebagai contoh :

Code: Select all
...."jadikan iblis itu kawan supaya dia tundok sujud kepada Adam di dalam DIA       


Bila sampai saat yang ditentukanNya 'kelak', baru ia mengetahui kepada siapa UFO persenda dan siapa yang menangkapnya. lalu ia baru sedar syaitan-syaitan yang mengajarnya itu telah berlepas tangan dengan tertawa besar. na'uzubilahiminzalik.




ASTAGHFIRULLAH AL ADZIM.
moshi
Ahli Junior
 
Posts: 1567
Joined: Mon Feb 13, 2006 4:10 pm
Location: Malaysia

Re: ustaz...gay...

Postby batukayu » Fri Jul 24, 2009 1:10 pm

ufo wrote:Bila sampai saat yang ditentukanNya 'kelak', baru ia mengetahui kepada siapa UFO persenda dan siapa yang menangkapnya. lalu ia baru sedar syaitan-syaitan yang mengajarnya itu telah berlepas tangan dengan tertawa besar. na'uzubilahiminzalik.


:)
batukayu
Ahli Junior
 
Posts: 637
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:09 pm

Re: ustaz...gay...

Postby ruhani » Sat Jul 25, 2009 7:32 pm

batukayu wrote:
ufo wrote:Bila sampai saat yang ditentukanNya 'kelak', baru ia mengetahui kepada siapa UFO persenda dan siapa yang menangkapnya. lalu ia baru sedar syaitan-syaitan yang mengajarnya itu telah berlepas tangan dengan tertawa besar. na'uzubilahiminzalik.


cuba amati ...

dailog iblis dgn Allah....

Allah berfirman : "Hai iblis , apakah yang menghalangi kamu sujud kepada yang telah Ku-ciptakan dengan kedua tangan-Ku. Apakah kamu menyombongkan diri atau kamu merasa termasuk orang yang lebih tinggi ?"

Iblis berkata : Aku lebih baik dari padanya, karena Engkau ciptakan aku dari api, sedangkan dia Engkau ciptakan dari tanah.

Allah berfirman: "Maka keluarlah kamu dari surga, sesungguhnya kamu adalah yang terkutuk, sesungguhnya kutukan-Ku tetap atas kamu sampai hari pembalasan."

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, beri tangguhlah aku sampai hari mereka dibangkitkan."

Allah berfirman: "Sesungguhnya kamu termasuk orang yang diberi tangguh. Sampai hari yang telah ditentukan waktunya ( hari kiamat)."

Iblis menjawab: "Demi kekuasaan Engkau, aku akan menyesatkan mereka kecuali hamba-hamba-Mu yang mukhlis diantara mereka. (QS 38:75-83)

Kalau kita perhatikan dialog Iblis dengan Allah di atas, kelihatan sekali bekas keakraban antara Khaliq dan makhluq-Nya. Dia sangat percaya kepada Allah, dia bertauhid, dan mengetahui bahwa tidak ada tuhan kecuali Allah, dia juga memuja Allah dengan menyebut "faizzatika" (demi kekuasaan Engkau). Dia selalu memanggil Allah dengan sebutan "Ya Rabbi" (Ya tuhanku), dan yang terakkhir dia dikabulkan doanya agar dipanjangkan usianya sampai hari kiamat. Hampir saja sempurna sang iblis sebagai hamba yang sangat dekat, memohon kepada Allah (berdo'a), bertauhid dan berma'rifat kepada-Nya. Hanya satu kesalahan sang iblis ini, yaitu tidak mau mengindahkan perintah-Nya untuk bersujud (menghormati) kepada Adam. Berarti ia tidak mengakui atau tidak menerima keputusan
Allah yang Maha Bijaksana, disebabkan kesombongan merasa paling baik dari dirinya, ana khairu minhu , aku lebih baik dari Adam !!!Jangan sekali kali jadikan iblis itu musuh kerena itu adalah perkara yg sia2.Jadikanlah iblis itu kawan supaya iblis(menundokkan nafsu) insaf dan kembali bersujud kepada DIA dalam ADAM..jadi fikir2kan lah sendrik

lain2 soklan saya jawab di sini je ...
UFO? :lol: banyak orang ingat kan ufo ni ada lah kapal2 alien yg menakutkan,..lepas tu dia perang dgn manusia...jahat betul lah si alien ni...pergh.... :?: ufo...ada lah pesawat bagi makhluk2 halus.....dia diam di planet yg Allah tempatkan bagi nya...tak kacau orang pon,ada kita dengar alien mengamok kemudian berebut2 harta?pas tu bom sana sini,rogol..bunoh.. ..dadah memenggal kepala, tk dapat jln kasar jln halus?ade ke?apa yg kita tonton ufo itu yg sebenar nya begitu lah ada nya...even makhluk2 jin, bunian ni semua di angkut guna ufo jugak...Allah tu maha adil,DIA ciptakan jin dgn manusia se tara.cuma makhluk2 jin ni ada yg cemburu lah dgn kehadiran bangsa manusia...saya pernah dengar tk tau lah betul ke tidak..masa zaman batu dahulu bangsa manusia dgn bangsa jin ni hidup sama2 ujud,jadik selalu berperang,kemudian baru di ciptakan Nabi Adam...bangsa kita...itu yg Malaikat bertanya pada Allah,mengapa Allah nk ciptakan manusia yg akan menumpahkan darah? tk cukop kah kami yg memuji2 mu ya Allah?gitu lah kalau tak silap sebab sudah ada contoh...jadi bila di cipta Nabi Adam,makhluk jin di ghaibkan. yg sepatut nya memakmurkan bumi ada lah manusia tetapi manusia camne nak makmurkan dunia?tangan kiri tk nak dosa takut neraka...hati... kalau boleh seisi dunia nak letak..tamak haloba...dan macam2 lagi...tangan kanan beramal nk pahala..nk syurga...

sebaik2 jin sejahat2 manusia....pada saya ayat tu biar lah cam tu,jangan di sambung.sebaik2 jin.sejahat2 manusia.jangan di sambung yg maksud nya jin yg baik tu ada lah sejahat2 perangai nya manusia.bermakna jin lebih hebat jahat nya.ada kah kita nampak jin buat kerusakkan di muka bumi ni?pada saya sebaik2 jin dengar kata,sejahat2 manusia degil,ni saya bukan mengutok cuma beri pandangan,tengok orang amik dadah,dah kena jel,sebat maseh nak amik lagi,tak serik2....alam dorang tu..apa yg saya nengok aman damai je..malah canggih2 lagi..tk nampak gaduh pon...maksud saya saya dah masok alam dorang ni , alam bawah sadar.kira2 kasyaf jin je.makhluk2 jin sebenar nya bukan real lah...dia di cipta dari lidah api...panas je,cuma dorang ni Allah beri satu ayat yg boleh dorang gunakan untok menunjokkan diri dorang ni,dorang amik pon tiru rupa manusia jugak,dorang ni kira2 Allah ketik je,kejap ketik ada kejap ketik hilang.mcm api..bila ketik ada lah api tu,bila ketik lagik padam.tapi dorang tk boleh tunjok lama2 sebab dorang akan kesakitan.tu sebab kekadang sekali imbas je laluan nya.tul tak?tu sebab bila dia mengamok dia kena carik tempat,badan manusia lah jadi sasaran nya...dan banyak pulak helah nya.

cermin diri....cermin lah...bapa cermin kpd anak nya,contoh..anak tu kecik2 lagi dah hisap rokok,konon bapa nk marah tapi terpikir balik dulu dia pon canggitu jugak,nk marah anak konon nya
klau anak dia bijak ...dia pikir balik dulu masa kecik2 pon dia bijak...jadi itu lah cermin diri,awak cermin saya,nari saya kutok2 awak ..tk pandai jaga anak sampai anak awak buat jenayah ke camner lah...tetiba besok anak saya pulak buat apa yg anak awak buat...kira2 cermin tu pusing kat saya balik...itu lah pandangan ahli2 hakikat ,manusia adalah ibarat sekeping cermin yg usang,kalau sentiasa di gilap akan bercahya,ia itu letak nya di hati.

Laailahaillah......tk kan tak tau nafi..isbat..sifat dua puloh,tu semua kan di mana2 ada pengajaran nya.

terpantul cahaya,maksud nya jika hati sudah di bersehkan dan bercahaya akan terpantul lah sinaran Ilahi tu...sampai sini jelah yg mampu saya sampaikan,ni semua saya bukan copypaste tapi hasil saya sendiri.saya pon cuma numpang lalu je....saya nengok hasin pon dah malas nak jawab komen2 awak ni terutama batukayu. ...jadi saya pon nk minta maaf lah dgn awak2 semua jika ada salah silap jangn amik hati..dan selamat menyambut bulan ramadhan yg akan datang tata titi tutu...

saya bukan kakak indon,jugak bukan kakak Msia ....sembnagngng.... :mrgreen:
ruhani
Ahli Junior
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 12, 2009 8:06 am

Re: ustaz...gay...

Postby batukayu » Sat Jul 25, 2009 8:53 pm

ha.. cam ni baru syok.. tak dak la macam dok baca buku...
baru lah nampak rupa macam ngan sembang.. dan boleh la tanya2 lagi... dan pertanyaan nya...ruhani..betoi ka sebelum ADAM ada dah ada manusia lain yang berjasad? ni mana punya cerita pulak ni...nukilan steven speilberg ka? kira2 zaman Jurassic kot... zaman2 Dinasour?
ni nak peringat kat batu2 dan kayu2 saja... kot bukan di kalangan batu2 dan kayu2 tak perlu ambil kisah naa...wahai batu2 dan kayu2 sekelian jangan lah kamu campur aduk kan antara yang HAQ dengan yang BATIL, kang jadi macam Ustaz Gay tu... sekarang ni.. dah berjangkit ke cikgu2 pulak dah..
ajak anak murid buat senaman dalam stor... asal dulu tak pernah dengar pun benda2 macam ni.. alih2 lepas kisah tilam kondo dll tu popular, gejala ni dah mula menular pulak ke serata pelusuk Tanah Melayu...
jangan di ikut tebiat PAKISTAN/AFGHANISTAN tu...

Na'uzubillah..

(sebut Pakistan/Afghanistan ni sebab benda2 ni memang mainan harian depa..
sebahagian dari ADAB BUDAYA hidup mamat2 tu...kot tak percaya pun tak pa)
batukayu
Ahli Junior
 
Posts: 637
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:09 pm

Re: ustaz...gay...

Postby ruhani » Mon Jul 27, 2009 5:30 am

batukayu wrote:apa kata "kita" cari SETAN sebenar, dan "kita" pakat belasah "setan" tu...
BERANI?

jom "cari" SETAN seBENAR.....
mari kita REJAM SETAN itu....

p/s:

TUHAN dah bagitau, yang SETAN ni MUSUH kamu yang paling NYATA...
cuma nak NYATA kan dengan perkataan ni lah yang jadi macam "ustaz" tu...
tu "ustaz" SETAN la tu... SETAN sebenar... kalau dekat YAMAN, 4 peluru je nak hantar ustaz tu ke NERAKA...

damn.. damn... damn.. damn.... 'ala tul NERAKA...


nak carik setan..ikot lah uncle seker tu,diatu rajin carik hantu....sori..jangan salah sangka...gurau je....
ruhani
Ahli Junior
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 12, 2009 8:06 am

Re: ustaz...gay...

Postby batukayu » Mon Aug 03, 2009 3:31 am

ruhani wrote:nak carik setan..ikot lah uncle seker tu,diatu rajin carik hantu....sori..jangan salah sangka...gurau je....


setan banyak kat Mekah,
kot tak caya cuba tanya pak2 haji dengan mak2 haji....
depa dok lontar apa masa depa pi haji kat mekah dulu...
dengar apa depa nak jawab...

had ni bukan lawak2...

p/s:

uncle seker tu dah haji ke belum brader?
batukayu
Ahli Junior
 
Posts: 637
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:09 pm

Re: ustaz...gay...

Postby NAZA HJ SALLEH » Tue Aug 04, 2009 11:59 pm

semakin tinggi gunung didaki,semakin letih lah..
kalau tak kuat jatuh lah diri..binasa..

salam..ruhani..sebaik2 jin,sejahat2 manusia..jgn bermain dengan api..perdayanya kuat..pesan dariku..
berkawanlah dgn manusia yg tahu hukum dan lebih baik engkau berkawan dgn manusia ahli sufi..yg benar2 arif.

ketahuilah..bukan jin kafir saja yg boleh merasuk manusia,jin islam pun boleh..
NAZA HJ SALLEH
Ahli Junior
 
Posts: 1197
Joined: Thu Nov 09, 2006 11:31 pm

Re: ustaz...gay...

Postby batukayu » Wed Aug 05, 2009 1:52 am

sembang orang NAZA....
jangan di ambik kisah sangat...

cerita ni pasal ustaz titik titik titik gay titik titik titik

dah melencong terbabas masuk habis ayaq acaq dah...

Busuk lagi membusuk kan...

sudah2 laa....

bak kata Karpal Singh si bengali DAP tu...
kena bertaubat....

p/s:

Singh yang anti ISLAM tu pun pandai nasihat orang supaya bertaubat..
melayu yang jadi ustaz, jadi menteri, jadi pemimpin jadi penyibuk, jadi tukang bakar pulak yang suka nak main ( aiskrim )... aaaaa sudah2 laa... enough laa... Tanah Melayu dah banyak sangat dah "bala" dok turun nu...
batukayu
Ahli Junior
 
Posts: 637
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:09 pm

Re: ustaz...gay...

Postby debym » Wed Aug 19, 2009 5:24 pm

Assalamualaikum, :) :) :)

Tengah dok asyik baca tajuk ni, terlintas la difikiran saya, biasanya para gay ni, masa bila dia mula melakukan amalan 'gay' ini, adakah semasa bersekolah atau menuntut di universiti, atau selepas kawin? :roll:

p/s hmm rasa jijik la....
debym
Ahli Junior
 
Posts: 737
Joined: Tue Apr 01, 2008 9:19 am
Location: taiping

Re: ustaz...gay...

Postby moshi » Wed Aug 19, 2009 9:30 pm

debym wrote:Assalamualaikum, :) :) :)

Tengah dok asyik baca tajuk ni, terlintas la difikiran saya, biasanya para gay ni, masa bila dia mula melakukan amalan 'gay' ini, adakah semasa bersekolah atau menuntut di universiti, atau selepas kawin? :roll:

p/s hmm rasa jijik la....


'Berasarama penuh !!!' bagi penuntut, sejak tigkatan 1 SMK hingga PhD !!!
atau 'berek' pasukan beruniform,
atau 'cell' penghuni penjara, pusat serenti dan macam-macam pusat !!!
... adakah mereka semua lebih baik dari asrama yang mendidik agama ?

Tidak siapa hendak buka, kerana tidak ada 'misi' !!!
Allahu a'lam.
ASTAGHFIRULLAH AL ADZIM.
moshi
Ahli Junior
 
Posts: 1567
Joined: Mon Feb 13, 2006 4:10 pm
Location: Malaysia

Re: ustaz...gay...

Postby susu » Fri Aug 28, 2009 3:37 pm

wartawan yg hanya mata duitan...tak reti nak jaga agama sendiri...banyak fitnah dari berita sebenar.....kalau ada yg benar pun 1% mungkin...yg lain tokok tambah nak lariskan kertas bercetak...
susu
Ikan Emas KMC
 
Posts: 1515
Joined: Mon Feb 06, 2006 10:29 am

Re: ustaz...gay...

Postby anginbayu » Wed Sep 02, 2009 5:55 pm

pada saya la sorang pengajar ajaran agama mestilah berusaha supaya amalannya seperti yang di ajarnya dan dituntutnya maksud saya barulah orang hormat dan percaya ajaran dan dirinya
mcm tu juga doktor kenalah berusaha supaya amalannya sperti perkhidmatan yang diberinya atau dituntutnya... kalau doktor pengotor mesti orang takut nak pi kelinik dia kan?
mcm tu juga guru kan kena la berdisiplin n rajin mcm yang nak diterapkan pada anak muridnya kira jadi contohlah
tak kira apa pun bidang semua kena tulus ikhlas supaya orang akan hormat dan tak rosakkan kepercayaan orang lain n cakap serupa bikin tk gitu kan kengkawan...
anginbayu
Ahli Junior
 
Posts: 163
Joined: Thu Oct 12, 2006 11:30 am

Re: ustaz...gay...

Postby androidskillz88 » Mon Oct 12, 2009 5:14 pm

ish... ish...ish....
ustaz pn buley wat gi2 ek kang nie???
asal la dorang leh jadi g2...
sdang kn die ustaz...
ilmu agamanya tiggi....
tpi xtau la plak kalo juz pkai sjer nma ustaz 2??
astagfirullah....
androidskillz88
Ahli Junior
 
Posts: 16
Joined: Mon Oct 12, 2009 9:40 am

Re: ustaz...gay...

Postby Miss Vogue » Tue Oct 13, 2009 9:09 am

Askum adik-adik dan abang-abang serta kakak2 akak sekalian,

lama akak nyepi, dah hampir setahun rasanya lepas deliver baby 3 bulan lepas langsung tak de masa untuk masuk sini...tetiba terpanggil bila keluar isu gay ni...

macam yang akak cerita sebelum ni betapa akak proud dengan suami akak, begitulah juga akak berasa terpanggil untuk bercerita tentang golongan gay ni, suami akak memang banyak berkawan dengan golongan ni malah banyak tahu tentang cara hidup mereka...suami akak sejujurnya (dengan izin suami) memang lembut....harap saudara-saudari semua fahamlaa maksud akak tentang lembut ni...tak yahlaa akak nak terang...kalau 1 km jauhnya tengok kelibat suami akak, semua dah tahu dia lembut...(dengan izin suami untuk kebaikan umum dari segi olahan cerita). namun akak proud, bagi akak kelembutan suami akak walau bagi sesetengah wanita memang tak macho....tapi semua ini adalah kelebihan dia yang membahagiakan akak....

saudara saudari sekalian, suami akak pernah bercerita tentang kawan dia...ustaz lulusan JAKIM lagi...pernah time diaorang lepak2, akak pun join sekaki laaa time tu....biasalaa ikut suami yang ketika tu Bf akak, walau dia ustaz tapi still aktif dalam dunia gay, malam tu si ustaz tu (nama samaran) Ustaz hanafi, dia ni memang komited dengan tugas, tengah2 dok borak tu, dia tetiba bangun cakap dia bertugas malam tu untuk jadi imam solat Maghrib dan ceramah lepas maghrib dan Imam Isyak dan kena lead tahlil dekat masjid dekat daerah negeri kami, akak cakap dalam hati, bagusnyalaaa mamat ni. si hanafini ajaklaa kami semua join ke masjid juga..then tetiba dia inform, malam ni dia tak dapat join lepak supper sebab ada temu janji dengan 3 orang lelaki...katanya nak on....(main), akak dan suami, berpandangan jelaa...(dalam hati akak...sabarjelaa ustaz sorangni)...akak nak jugak sound dia, tapi suami akak merangkap bf time tu kata jangan sebab kawan dia pernah sound si hanafi ni tentang perlakuan dia...nasihat minta jaga perilaku dan status dia, tetapi teruk pulak kawan suami akak kena ceramah....

suami akak ni memang lembut tapi akak tahu dia bukan gay...since kami memang rapat dan dari kecil berkawan, akak tahu hati budi dia..solat tak tinggal malah hobi dia berpuasa...satu tabiat suami akak yang amat akak senangi, dalam poket dia walau sejak zaman sekolah menengah lagi selalu ada alat kiraan zikir dan setiap kali kami keluar berjalan2 dan lepak2 dengan kawan2, akak takkan sunyi dari mendengar jari dia mengetip alat zikir tu, tick2..sambil mulut dia terkumat kumit....akak memang faham benar malah even kawan-kawan dia semua tahu...so akak tak risaulaaa walau di mana suami akak berada...malah dengan siapa dia berkawan..sebab dia akan update akak di mana dia berada..malah dari line maxis akak selalu cek lokasi dia...dan memang betul bagai diberitahu...

berbalik tentang si ustaz hanafi tadi....suami akak pernah berpesan, dalam dunia sekarangni...kita kena ingat, bukan semua orang boleh menerima teguran tambah lagi yang memang berpengetahuan agama, malah yang tahu agama dan hukum pun ramai...yang penting sekarang, bagaimana kita mendekati mereka, kita kenalah tunjukkan contoh yang baik agar kawan2 kita senang dengan kita dan terbuka hati mencontohi kita...kadang menegurtu akan merosakkan juga sesuatu perhubungan,....

kami kerap berbual dan berbincang tentang dunia gay ni...bagi suami, gay ni atau homosexual ni bukan boleh diubah begitu sahaja malah berdasarkan pengalaman dia berkawan, ada di kalangan kawan2 dia yang dah beranak tujuh pun masih aktif dengan dunia gay nye....menurut kata kawan suami tu (biar akak namakan Rizal)...dia sebelumkahwin taklaaa tahu malah memang tak tahu dia gay, namun selepas kawin after first time sex dengan isteri, dia perasan ada suatu kelainan, dia tak rasa kepuasan...dalam perhubungan, namun dia seprti yang suami akak cerita, kawan dia tu cakap, sejak kecil si rizal ni jadi berahi bila melihat lelaki tampan tanpa baju, walhal dia tak tahu apa puncanya begitu, even dunia gay pun dia tak pernah dengar apa dia....then kata suami akak lagi....rizal ni mula berfikir apa masalah dia, cuba mencari jawapan dan bertanya kawan-kawan....melalui kawan2 gay, rizal ni secara berseloroh dikatakan dia ni mungkin gay tapi tak tahu atau masih confuse tentang status nya...so rizal sekadar mencuba melalui seorang kawan, dan dari situ dia cakap dia jumpa diri dia sebenar.(suami akak mengelengjelaa)..akak minta maaflaa kalau cerita akak ni sensitif, sekadar berkongsi...

suami pernah tanya, if rizal gay, how about his wife dan anak2, rizal tu cakap, dia masih dan akan tetap menyayangi mereka, cuma dari segi sexual dan untk tanggungjawab kepada dirinya sendiri, dia terpaksa, kalau tidak dia terseksa...
suami akak ada menegur, minta dia stop amalan dia, tapi dia cakap dia terseksa...dari first time sex dengan isteri lepas kawin, dia dah mula tak selesa, malah lama dia tahan, beberapa tahun dia tertekan..kini dia tahu siapa diri dia...
suami akak tak leh nak kata apa melainkan menasihatkan agar ingat isteri dan anak2....kalau boleh elak dari amalan buruk tu, better elak, kalau terpaksa jugak..amalllaa safe sex tapi cubalaa berhenti dan banyakkan ibadat....

bagi akak kes kawan suami akak ni(si rizal) bukan berpunca dari pengaruh kawan atau sesiapa namun kerana diri dia sendiri sejak azali.....

akak ada banyak lagi kisah kawan2 akak dan suami akak yang nak di cerita...

bagi akak:

menjadi gay tu tak salah seandainya sekadar orientasi sexual (means sex preference), namun yang menyebabkan salah adalah apabila cara hidup gay itu di amalkan...(iaitu mengamalkan sex luar tabii dunia gay)...

kita tak wajar menyalahkan mereka seandainya mereka menerima hakikat mereka gay dan try to be themselves namun kita perlu menyalahkan mereka seandainya mereka mengamalkan cara hidup gay..sex bebas sesama jenis dan sebagainya yang ternyata salah di sisi agama....

kadang2 ramai gay guys yang kahwin yang dapat berubah kepada yang asal, namun lebih ramai yang terseksa dan akhirnya kembali ke dunia fana mereka,,....semua nya bergantung kepada kekuatan diri dan agama....namun satu hakikat yang tidak dapat dibendung adalah mereka pasti terseksa selepas beberapa ketika...

baru2 ni kawan akak yang baruje berkahwin 3 tahun lepas...kami pernah bertanya tentang keputusan berkahwinnya samada adakah itu the right decision walhal dia sendiri aktif dengan dunia gaynya.....dia cakap dia nak cuba berubah, bertaubat, dan dia yakin dengan keputusan dia...then tahun ni tetiba dia contact akak, dia cakap dia tak tahan lagi menanggung seksa, untuk 3 tahun dia boleh laaa sabar dan berusaha, namun lama-kelamaan dia rasa menderita sangat....akak tak berani nak cakap apa melainkan meminta dia bersabar dan meminta suami membimbing dia......malah suami bagi pelbagai galakan agar dia kuat menahan nafsu, tapi dia sendiri cakap hati dia terseksa....baru2ni cakap dia tewas akhirnya...dengan pasangan baru dia mulakan life macam sebelum kahwin, tapi status perkahwinan nye yang berusia 3 tahun itu dia tetap pertahankan kerana cintanya kepada isteri....akak tak tahu nak cakap apa ...cuma..akak berdoa agar dia kembali berubah....

bagi akak...tak adil kalau kita terus mengadili seseorang itu kerana nafsunya walhal itu memang sifat azali dia...sama dengan hetero relation, perbezaan di sini mungkin arah jantina namun pokok pangkalnya samada hetero mahupun homo, kedua-duanya adalah nafsu belaka....

hanya dengan kuasa Allah S.W.T yang mengurniakan kepada kita kekuatan iman dan kemampuan dan kerajinan melaksanakan amal yang soleh serta hati yang ikhlas dapat membimbing kita kearah kehidupan yang diredhainya....

itujelaa pendapat akak...nak cerita jugak lagi...tapi terasa terlebih panjang pulak....harap saudara2 saudari lain dapat memberi komen pulak....
Miss Vogue
Ahli Junior
 
Posts: 101
Joined: Thu Jun 14, 2007 9:02 am

Re: ustaz...gay...

Postby NAR » Tue Oct 13, 2009 4:20 pm

lembut mmg tak semestinya GAY.. dan Gay tak semestinya Lembut.... pastu GAY pastu juga membawa maksud Happy. Contohnya dalam ayat " I am feeling very Gay today..." maksudnya saya rasa gembira / ceria hari ni...

p/s daku pernah kena raba dek Imam masjid dalam bilik imam-imam masjid lepas solat subuh berjemaah kat sebuah Masjid.....
daku tak lembut, jauh sekali nak jadi Gay (Nauzubillah) tapi mungkin sbb clean shave, tak ada misai dan janggut kot? hehhe.. ni lah kali ke berapa dah daku citer pasal ni
NAR
Ahli Veteran
 
Posts: 10224
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:15 pm
Location: kejap sana, kejap sini, kejap sinun

Re: ustaz...gay...

Postby debym » Fri Oct 16, 2009 9:27 am

Assalamualaikum, :) :) :)

takut kalau perkara 'gay' ni berleluasa, atau tidak terbendung lagi, nanti ALLAH turunkan bala......Nauzubillahbinzalik.

p/s peristiwa tsunami dan gempa bumi masih menghantui fikiranku.... :(
debym
Ahli Junior
 
Posts: 737
Joined: Tue Apr 01, 2008 9:19 am
Location: taiping

Re: ustaz...gay...

Postby MakHayamBesar » Mon Oct 19, 2009 9:06 am

Askum,
ni mak hayam dan sampai...

tersedak dada mak bila keluar isu ni...ramai anak2 ikan kat luar sana yang masih bergelumang dengan dosa tak bertepi...

nak cakap tentang dunia gay ni...banyaklaa pengalaman mak hayam sendiri dalam meniti ruang hidup as mak ayamni....

jangan ingat mak ayam ni pondan atau pun bapok, mak ni perempuan tua rete tau...dah 50 ++++,malu lak nakngaku....

anak2 ikan mak dekat luar selalu jugak cerita tentang kawan2 they olz...malah mak sendiri pernah jumpa...baik jugak laaa diaorang ni....cuma nafsu jerrr terpeleok nye
MakHayamBesar
Ahli Baru
 
Posts: 4
Joined: Wed Jul 22, 2009 12:19 pm

Re: ustaz...gay...

Postby mein_03 » Thu Dec 24, 2009 3:53 pm

Salam,

Ni pengalaman saya pulak chatting. Saya dah bertahun tak masuk IRC..tapi awal tahun ini, ada la saya masuk. Memang la saya takde kenal langung orang kat room tuh..tapi beberapa tahun lepas...memang room tu yang saya masuk. Saya taknak la cakap apa nama room tu.

Saya mula2 monitor...nama2 awek yang ada kat situ. Saya ada la hai hai..tapi...boleh kata ramai yang tak layan. Cuma..saya perasan ada satu nama...yang saya rasa lain macam sikit. Dia nih..asyik borak dengan nick pompuan kat situ..nampak cam caring pulak. Tapi..pada saya..lain macam pulak..

Ok..saya tegur dia..dan dia balas..bila saya tanya dia..dia ada bf..dia jawab takde. Dia nih mix. Tapi..saya memang tanya lepas tu..terus terang jer..u ni lesbian ker?????

Erm..memang jawapan dia yer. Memang sejak dari awal saya chatting lebih 11 tahun nih..memang awek yang chatting ngan saya..tak bole nak simpan rahsia dari saya. Memang saya pandai korek...cuma polisi saya saya takkan jumpa dorang...walaupun sebenarnya ada yang sudi nak jumpa.

Ok...dia nih seorang pensyarah wanita...diIPTA...dan kenal ngan partner dia masa kat oversea. Partner dia...berasal dari negara matahari terbit. Dorang mula rasa suka...sewaktu dorang sama2 sebilik.

Hanya beberapa kali saya chat ngan dia lagi lepas tu...cuma first time chat..macam2 soalan saya tanya. Ada sekali saya provoke dia..boleh tak saya nak 'share' kawan dia tuh...memang dia marah kat saya..dia cakap dia memang anggap hubungan dia ngan kekasih dia tu secret n private.

Cuma saya beritahu..golongan les dan gay kat Malaysia nih..sebenarnya lagi daring. Sudah ramai awek yang cantik2 dah jadi lesbian...dan tak kurang pula dah jadi biseksual. Bukan setakat tu..dorang nih..memang suka tukar pasangan..dan bangga jadi les.

So..dia cakap dia tak tahu perkara tu...cuma saya cakap...kira dia nih..masing lagi malu nak cerita yang dia les..sedangkan pompuan melayu lain...memang dah tak kisah kalau orang tahu dia les. Malah..dia setia dengan partner dia..siap pergi bercuti selalu ke Jepun.

Ada sekali tu..waktu chat...dia cakap yang partner dia ada kat rumah dia..datang bercuti dari Jepun. Saya pun tanya la..camna love life dorang..tapi dia taknak cakap.

Bila saya tanya dia..siapa yang kat room tu yang tahu dia les..dia cakap takde sapa yang tahu. Mungkin gak saya nih ada pengalaman..so..memang saya boleh agak kalau ada something wrong..bila lihat pompuan sama pompuan terlalu baik sangat...

Kesian kat lelaki sekarang..awek2 cun..sekarang nih tak pandang dah kat lelaki. Yang lagi teruk..dorang sanggup ugut pasangan....kalau ada teman lelaki...dorang akan break...Dah la tak normal...bila pasangan nak jadi normal..dorang marah pulak....
mein_03
Ahli Junior
 
Posts: 2064
Joined: Sun Nov 26, 2006 3:51 pm
Location: Kuala Lumpur

Re: ustaz...gay...

Postby digitalwalker » Wed Jul 07, 2010 4:48 am

Memang tidak dapat dinafikan, manusia melakukan kesilapan.. tak kira pangkat dan usia.

Tapi apa kes.. benda yang haram tu haram. manusia sendiri boleh memikirkan imej pelaku dan mangsa akan tercalar, jika perkara tidak berlandaskan agama itu dilakukan.

tak dapat dinafikan, manusia punya nafsu, tapi mahukah kita membiarkan semua ini terjadi lagi? Ini berkaitan hukum Allah...

ketika aku menaip ini.. entah berapa banyak dosa aku membiarkan manusia sekeliling melakukan dosa.

aku seringkali memikirkan tentang kehadiran sistem khalifah setiap kali menaip berkaitan kerohanian/agama..
digitalwalker
Ahli Baru
 
Posts: 7
Joined: Mon Jul 05, 2010 9:09 am

Re: ustaz...gay...

Postby debym » Thu Jul 29, 2010 9:44 am

Assalamualaikum, :) :) :)

mein_03 wrote:Kesian kat lelaki sekarang..awek2 cun..sekarang nih tak pandang dah kat lelaki. Yang lagi teruk..dorang sanggup ugut pasangan....kalau ada teman lelaki...dorang akan break...Dah la tak normal...bila pasangan nak jadi normal..dorang marah pulak....


Hmm, tingat kata2..."berkawan biar seribu, berkasih biar satu". Tetapi dalam situasi begini jika "berkawan biar dgn org baik2, berkasih biar bukan sejenis" :mrgreen: .

Hmm, mungkin inilah yang terjadi apabila ibubapa tidak memberi perhatian dan kasih sayang yg secukupnya kepada anak-anak, maka tak hairanlah si anak mencari kasih di tempat yang lain. Sedarlah setiap manusia ingin disayangi dan menyayangi seseorang, apatah lagi memang lumrah seorang anak perlukan belaian kasih sayang dari ibubapanya dan keluarganya.

Namun itu tidak boleh dijadikan alasan untuk kita melanggar batas kebiasaan dan agama, dengan mencari kasih pd org yg tidak sepatutnya. Jgnlah biarkan nafsu songsang menguasai diri, kerana percayalah akibatnya diri kita akan binasa. Menentang fitrah manusia hanya akan mengundang kemusnahan buat diri. Percayalah tidak ada perkara baik yg akan datang dari perbuatan maksiat dan dosa. Bak kata org tua2 .."tinggallah benda yg tidak bermanfaat tu"

p/s selalunya semasa anak2 perempuan sedang 'frust' atau bersedih, jiwanya lemah, dan ketika inilah org2 jahat akan mengambil kesempatan. Wallahualam.
debym
Ahli Junior
 
Posts: 737
Joined: Tue Apr 01, 2008 9:19 am
Location: taiping


Return to Sembang Agama & Cara Hidup

Who is online

Users browsing this forum: MSNbot Media and 1 guest