Salam sejahtera Ke Panel Login  

Sembang2 >> Sembang Keluarga & Rumahtangga >> Anak : Pusar di kepala anak..
(Pengendali : usoPkuChai )
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej
Hantar Topik Baru | Balas Mesej | Cetak Laman Ini
Dimasukkan oleh Tajuk Topik : Anak : Pusar di kepala anak..
SayangIZ

1 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 12.25:06 tghari   [Edit]
ada yg 1 & ada yg 2..3 belum pernah ada lagi kot..

byk komen org tua2 pasal pusar di kepala ni yer...
ada yg kata...pusar 2 kalau anak lelaki...akan kawin 2 nanti..ntah betul ntah tidak..kalau anak perempuan plak..susah nak jaga....betul ker?...
apa pula komen2 yg anda pernah dengar?...







IP : 161.142.78.84

Gegirl

2 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 1.09:48 tghari   [Edit]
Hai sayangIZ

Hemm...tak pernah dengar lak yg macam u cakap tu. Tapi yg Gegirl tau, kalau budak ada pusar 2 di kepala - tandanya degil..heheh...betul kot sb anak sulung Gegirl (2 tahun 1/2)memang degil sket. kalau kata dia, kata dialah. Tapi bagus sebab apa... budak degil ni, dia ada 'akal' sendiri. Sebab bila kita cakap cam gini, dia akan cakap cam gitu dan alasan dia tu kekadang logik gak.
And then lagi satu org kata, kalau budak pusar 2 ni bela ternakan cth lembu, kambing...menjadi. Ha..bagus gak kan..esok2 boleh jadi tokey lembu/kambing. Time raya korban, kenduri kawin sure kaya! heheh...

IP : 202.188.113.70

PnAnn

3 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 1.18:35 tghari   [Edit]
SayangIZ

Bab pusar dikepala Pn Ann kurang maklum tentangnya..tetapi bab tapak tangan..kaki dan muka..memang arif tentangnya dan ada maksud tersirat dan tersurat..

IP : 203.121.0.10

SayangIZ

4 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 1.41:52 tghari   [Edit]
Gegirlsenasiblaa kiter....anak SayangIZ pusar 2...baby girl plak tuh..jgn laa degil sgt harapnye...tapi kalau bijak...akal byk okay laa..

PnAnnBestnyee ada pengetahuan gitu...err...muka & tapak tangan SayangIZ mencerminkan apa agaknya yer..? kalau ada...tlg email yer.....


IP : 161.142.78.84

HoneyB

5 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 2.40:38 ptg   [Edit]
orang tua-tua kata, kalau pusar satu jerr, tandanya ghasi bela ayam. tapi kalau ada dua dia ghasi bela lembu/kambing...

IP : 202.185.84.8

Qyrana_Biru

6 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 2.42:05 ptg   [Edit]
nenek Qyrana kata kalau pusar dua kedekut..

Qyrana ada cakap kat anak murid, dia marah kat qyrana..
Ya lah dia memang tak kedekut pun..

IP : 219.95.21.96

zaty

7 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 3.12:26 ptg   [Edit]
org2 tua kata kalo pusar ditengah2..dapat isteri cantik. kalo pompoan tak tau lak..dpt laki hensem kot.

IP : 161.139.113.8

anai2

8 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 3.26:55 ptg   [Edit]
Pn Ann
Bleh ler buka topik garisan di tangan plak yer...

kalau garisan tangan yg melintang tegak di tengah2 tapak tangan tu aper tafsirannya yer..

IP : 161.142.100.85

dagoonn

9 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 4.24:29 ptg   [Edit]
SayangIZ..

Betul kerr kalau lelaki pusar ader 2 akan kawen 2..
Alaa.. kalau camtuh dagoonn takmo lerr kawen ngan tunang dagoonn..
sebab tunang dagoonn aderr 2 pusar kat kepala dia..Memang dagoonn
ader dengar, kalau 2 pusar degil.. tapi bila kak sayang cakap pusar 2 akan kawen lebih dari satu..dagoonn takut lak nak kawen ngan tunang dagoonn tuh..
alaaaaaaa.. camnerr nih.. dah nak dekat nih..
ARRRRrrrr.. tolong.. tolong.. camnerr nak buat nih..
betul kerr.. ker.. ker..
Takut lerr camnih..

IP : 219.93.8.22

SayangIZ

10 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 5.32:45 ptg   [Edit]
Isshh ko nih dagoon..percaya ler benda2 cenggini..relaks aa..org kata org lelaki ada pusar 2 nih penyayang...bela apa2...menjadi..kalau bela kucing..sayangkan kucing tuh....pendek kata penyayang lahh.....ada ke plak ckp takmo kawenn..kang tau dek si dia..merajuk panjang...sape yg susah..koooo jugakkkk......hehehe....so Selamat Pengantin Baru...bila majlis nye...jgn lupa jemput akak plak...

nah mungerr...

IP : 161.142.78.84

ctmira

11 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 5.58:15 ptg   [Edit]
Ala.. kadang2 benda ni semua hanyalah firasat kita semata2. Boleh untuk kita mengetahuinya, tapi jangan lah terlalu percaya. Yg penting adalah doa dan didikan ibu bapa pada anak2. Ct dan hubby tak pernah pun terfikir ataupun bercakap pasal ni.. balik karang trylah tanya dia.. kot2 dia tahu apa2.. hehehe.

IP : 202.47.162.242

skykeris84

12 . Dihantar pada 28hb Apr 2003 11.25:27 mlm   [Edit]
Aku ada juga dengar pasal 2 pusar tu....
Dari kecil... degil. Besar sedikit..... lasak.
Makin membesar....bijak. Bila dewasa.... berjaya, tak kira apa bidang pun.
Contohnya kalau bela kambing,akan beranak pinak. Contoh ni dah turun termurun dari dulu. Sebab dulu-dulu orang kita kebanyakannya menternak.
Pasal kahwin 2 tu aku tak pernah dengar lagi.
dagoon...
Pusar 1 pun boleh kahwin 4 maaa.

IP : 216.252.253.98

pacatsejuk

13 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 08.12:46 pagi   [Edit]
aku sokong sky....
berapa byk pusar pun.. kalau laki, boleh kawen 4! hahha..

IP : 210.186.182.208

dagoonn

14 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 09.03:01 pagi   [Edit]
kak sayang..

tengok lerr diorang tuh kak sayang..diorang lagi nak takutkan dagoonn..
Alamak.. takutnyerr.. takutnyerr..
Tapi takperrr.. kalau nanti laki dagoonn kawen 2.. dagoonn kawen 3 plak..
( err.. pompuan boleh kawen 3 kerr..)
Takperr.. Insya-Allah kalau takderr aral..nanti dagoonn jemput kak sayang dan sumerr warga MDC.. jangan tak datang sudah..

IP : 219.93.8.22

jalan

15 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 09.35:49 pagi   [Edit]
Pn Ann,citer le ckit ttg tanda di tapak tangan,muka &kaki.saya memang suka baca ttg ni.bukannya apa,saja suka-suka.tapi kekadang ada yang betul,sebabnya ia mencerminkan diri kita.betul tak?????

IP : 203.115.208.214

penamas_wh

16 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 10.41:43 pagi   [Edit]
pusar di kepala?..best gak tajuk ni...w/pun tak perlu lah dirisaukan sgt...semua tu kan ciptaan tuhan...mungkin ada hikmah disebaliknya...
kpd dagoonn..x yah ler risau sgt ..takkan kerana pusar tu pun sampai nak putus tunang..kan x relevan alasan tu...
harapan saya..semoga dugoonn selamat ke jinjang pelamin...jgn t'guh2..kang melepas...

IP : 202.190.176.119

sra_atie

17 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 11.50:26 pagi   [Edit]
a'kummm,
saya actually xtau sgt pasai pusar di kepala.
pasal garis tgn, tahu gak sikit2.
org tua kata...
kalau garis melintang di tapak tgn lurus dr kiri ke kanan, maknanya kalau dia tampar org tu, org tu akan ingat sampai bila2. kata lain, tamparannya berbisa laaa.
jd, hati2 laaa kalau jumpa org yg ada garis lurus nii

IP : 210.186.130.11

anai2

18 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 11.59:45 pagi   [Edit]
ooo camtu sra atie... aku tanya ni coz garisan tapak tangan aku ni... dedua belah cam tu... tapi aku lom pernah lagi tampar orang ler... don't worry...

* Mesej ini telah diedit oleh anai2 pada 29hb Apr 2003 12.00:21 tghari

IP : 161.142.100.85

dagoonn

19 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 12.30:28 tghari   [Edit]
Tadi tunang dagoonn tepon dagoonn.. so dagoonn cakap lerr pasal 2 pusar yang aderr kat kepala dia tuh.. dagoonn cakap.. awak nak tau tak.. akak2 dalam MDC cakap kalau kepala ada 2 pusar.. nanti dia akan kawen lebih dari satu.. paling kurang pun 2 lerr..
Akak2 sumerr tau aperr dia cakap..( sambil tersenyum)... ha.. betul kerr.. kalau camtuh.. alhamdullilah .. nampaknya murah rezeki saya nampaknyerr yerr...

Alaa.. benci lerr dagoonn camnih..

IP : 219.93.8.22

sra_atie

20 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 2.32:12 ptg   [Edit]
anai2,
sambungan lg laaa yeee.
org kata tgn cam tu susah nak tampar org,
tp...
kalau kena sekali, sendiri mau ingat lah!!!

IP : 210.186.130.11

SayangIZ

21 . Dihantar pada 29hb Apr 2003 9.46:53 mlm   [Edit]
Assalamualaikum...

heheh...Dagoon...abihlaa ko....hiksss....sesaje join pacat ngan sky usik ko...

alaaa....tunang ko tuh memain jer laa..org laki..sebut pasal kawin 2,3,4 nih excited laa diorang..walhal...dah kawin nanti..tengok ler...sanggup ke nak ber 2,3,4 tuh.....nak layan kerenah yg sorang pun..bukan senang makcik oii..

okay..akak tunggu undangan ko..kalau dekat2..boleh diusahakan..InsyaAllah..

IP : 203.82.64.225

dagoonn

22 . Dihantar pada 30hb Apr 2003 09.20:52 pagi   [Edit]
Kak Sayang..

Laaaaaaa.. kak sayang pon samerr nak usik orang..
takperr ..kalau dia nak kawen 2.. dagoonn kawen 3 plak..buleh kerr kak sayang..
Insya-Allah nanti dagoonn jemput kak sayang.. jangan tak datang plak..

IP : 219.93.8.22

alina

23 . Dihantar pada 30hb Apr 2003 6.09:14 ptg   [Edit]
anak alina pon 2 pusar..baby girl pula tuh...



mama doakan Nurul Hanis menjadi manusia yang berguna berguna.... cayang hanis....muahhhhhhhhhhhhh

IP : 161.142.78.84

guanodemo

24 . Dihantar pada 30hb Apr 2003 9.00:17 mlm   [Edit]
Anok ambo hok baru lahir ni ada 2 pusar kat atas kepala dia... dapat menantu lawa la ambo...

Pastu suruh dia bela lembu ke kambing ke ayam ke.... mesti menjadi.. dah la pak sedara dia ada 2 org yg jenis camtu... siap campak je bijik benih terus tumbuh cantik... kita lak jaga bagai nak rak tak menjadi lak... tapi.... tak tau la srp pusar yg ada kat kepala pak sedara Farhan tu... nanti balik kampung nak check tengok...

p/s: abahnya pusar satu je... itu pasal tak degil kot masa kekecik dulu.... hehe

IP : 202.188.127.61

SayangIZ

25 . Dihantar pada 01hb Mei 2003 9.27:40 mlm   [Edit]
Dagoon
hehehe...relaks laa sis...uisshhh..brutal ko..nak kawin tiga...mcmlaa buleh...!..

Insyaallah..kalau dijemput..dtglaa akak satu family nanti...err..kalau dedekatlahh..(ada condition tuh..hehehe)..

Alina
Sama lah kiter..semoga Aysha mrnjadi anak yg solehah..

Ambo
Alhamdulillah...dpt menantu lawa nanti..hehehe...dah balik ganu ke comet?
amboiiihhh..konfiden jer..ye ke budak baik masa kekecik dulu?..

IP : 203.82.64.225

didot

26 . Dihantar pada 02hb Mei 2003 1.00:03 tghari   [Edit]
didot pusar 2 kat kepala...
memang betullah...degil giler....

IP : 203.106.55.80

ajib

27 . Dihantar pada 07hb Mei 2003 03.07:00 pagi   [Edit]
dr fazilah kamsah cakap..
banyak pusar banyak bijak..

IP : 210.186.172.37

Presint9

28 . Dihantar pada 07hb Mei 2003 08.55:24 pagi   [Edit]
ajib.. mungkin betul kata fazilah kamsah tu kot.. anak no. 2 pusarnya tiga.. lelaki pulak tu.. akalnya banyak, kelentongnya buat kita terkedu.. heemmmm susahnya rasa nak kontrol dia.. anak no. 1 (lelaki) dan no. 3 (perempuan) pusarnya dua... under kontrol lagik... kekadang seronok gak terkenangkan mulut diaorang yg kekadang kita tak terjangkau diaorang akan berkata begitu begini.. heemmmm anak-anak...

IP : 219.93.8.5

SayangIZ

29 . Dihantar pada 07hb Mei 2003 09.52:46 pagi   [Edit]
P9...pusar tiga?..ada yer?...heheh....bijak2 lah semuanya anak P9 yer..Alhamdulillah..

IP : 161.142.78.84

Presint9

30 . Dihantar pada 07hb Mei 2003 12.18:27 tghari   [Edit]
sayang_iz... nak kata cerdik belajar tu sampai genius tak pulak.. biasa-biasa saje.. kalau diajar senang ingat tu yg pi.nine perasan.. tapi dah masa ni memang bebudak ramai yg cerdik2 belaka, so tidaklah nak kata dia cerdik sangat.. tapi rasanya dulu masa pi.nine umuq dia tak de lah pandai sangat kelentong macam dia.. kalau berbalas cakap dengan diaorang tu mmg terkadang 'malas nak layan' lah... tapi mmg cam tu kot budak sekarang ni..

apapun, yg pusar tiga nie memang lain sikit perangai dia ngan yg pusar dua.. hati mak bapak pun cepat sejuk ngan cepat panas ngan tingkahnya.. macam tu lah anak zaman sekarang ni...

IP : 219.93.8.5

Hantar Topik Baru | Balas Mesej | Cetak Laman Ini
Muka 1 | Muka 2 | Tunjuk Semua Mesej

 

Pendaftaran | Syarat Penggunaan | Senarai Hitam | Enjin Carian | Soalan Lazim | Hubungi Kami

 

 

Sembang2 versi 7.0c
Hakcipta Terpelihara Kometsoft (M) Sdn Bhd / Melayu.com 1998 - 2003
" Sesiapa yang meniru tanpa kebenaran adalah orang yang sangat jahat "